1. nap – Mumbai

Elkezdem felpakolni az Indiában készült fotókat. Bombaybe (hivatalosan Mumbai) érkeztünk, de csak egy éjszakát maradtunk és a nagy időeltolódás miatt nem is voltunk a toppon. A szobánk… egy ablaktalan folyosóról nyílt, volt ablaka, egy, ami az említett folyosóra nézett. Volt ágy, amit oldalazva ugyan, de meg tudtunk kerülni, és volt fürdőszoba – ezzel a jelenséggel ekkor találkoztam először, de persze nem utoljára – amiben volt egy wc, egy csap és egy vödör. A vödör egyszemélyben kád és zuhanyzó (lásd az angol elnevezést: bucket shower)

és nem erről van szó!

bucket shower

Hanem erről:

bucket shower2

Felteszem majd ide azt a fotót is, ami a szobáról készült (ha megtalálom).

A lenti képek pedig menet közben készültek, a taxi ablakán keresztül, útban a reptérre.

A látványhoz hozzátartozik, hogy mindenki – értsd: a közlekedés minden résztvevője (biciklis, biciklis-riksás, motoros, autóriksás, autós, buszos, teherautós, stb.) – folyamatosan – értsd: megállás nélkül, mindig, éjjel-nappal, 7/24, stb. – nyomja a dudát. Meglátásom szerint ennek több oka is van: 1. némelyik járművön van ugyan tükör, de általában úgy van beállítva, hogy a sofőr vagy magát, vagy az utasát lássa benne, 2. nem használnak irányjelzőt, 3. nincsenek sávok felfestve, 4.  a legtöbb jármű hátuljára rá is van írva: PLEASE HORN! 5. target=”_blank”>tiszta káosz (1:59:04-nél). Mindezek mellett folyamatosan előzgetnek, a leglehetetlenebb helyeken is. A piros lámpánál minden négyzetcentiméternyi helyet kihasználnak. Emlékszel a tetrisre? (ha nem: google, képek) Remekül szórakoztunk, időnként összehúztuk magunkat, ha egy másik autó túl közel jött hozzánk és röhögtünk. Pedig itt nem is ültünk riksában…

Szintén az utcai élet része a szag. Nem egyszerűen büdös van. Van az ételszag – sok ember az utcán főz és/vagy eszik. Ez még akár jó is lehetne, de az biztos, hogy sok. Aztán, amennyire meg tudtam ítélni, szemétszállítás nincs, minden szemét az utcán köt ki, ahol időnként kupacot képeznek belőle és felgyújtják. Egyes helyeken ehhez jön hozzá, valamelyest kompenzálva ez előbbit, a virágok illata. Gondolom, ahol februárban sok a virág, ott mindig sok a virág, és mind élénk színű és illatos.

Bombayt egyelőre így hagytuk el, furcsa első benyomással, kissé szédelegve és röhögcsélve. Következik Aurangabad és a barlangok.